fredag 16 januari 2015

LCHF och Hälsa viktminskning på 4 dagar -2,5 kg

Hej!
Min egentliga blogg heter LCHF och Hälsa och den når du på www.lchfochhalsa.se

Senaste inlägget:
Att gå ner igen i vikt har länge varit mitt stora problem.
Gick upp 2 kg efter jul dumt nog. Så jag bestämde mig! I måndags satsade jag på Naturdiets nya pulver med mindre kolhydrater. Tog 2 påsar och ett ägg med 1 msk majonnäs och 1 tsk smör till middag. Nästa dag likadant. Tredje dagen 1 påse Naturdiet Low Carb High Protein men addade 1 avokado med crème fraiche, rödlök och fryst rom till middag plus några mandlar på kvällen.

Åt lite hasselnötter på kvällen. Viktnedgång 2,5 kg. Fantastiskt! Har inte hänt på år och dar!
Detta var för att komma igång med LCHF igen. Vi ska på stor fest på lördag och jag ville inte ha extra kilona där då.
Nu stundar LCHF-tider!

IMG_4647
Hemgjord räksallad till lunch med broccoli, rödlök, paprika, tomater, gurka och avokado i.
Såsen gjorde jag på rester av en fet bearnaise hot, crème fraiche och majonnäs.

Broccolin delade jag i buketter och hällde kokande vatten över och lät stå medan jag gjorde salladen ca 10 min. De hade kvar sin fräschör!  Jag hade både salladskål och romansallad som bas. Avokadon skar jag i strimlor i skalet. Det fungerade jättebra.
Såsen bestod av lika delar hot bearnaise och crème fraiche och sen en msk majonnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar